Saturday, February 12, 2011

Rim Simpanan

Korang ingat tak rim simpanan yang aku beli dulu? kalau tak ingat atau korang baru folo blog ni, sila baca kat Rim Baru

Rim ni skarang dah dispray kaler merah.. pakai spray can brand Samurai.. kaler Metalic Red (45).. aku spray sendiri je.. xde experience pon spray rim ni.. ni 1st time buat.. dulu-dulu spray beskal penah la.. hasilnye kira ok la.. walaupon tak secantik spray kat kedai spray kete.. modal pon murah je.. paint remover, 2 tin spray samurai, 1 tin clear coat.. kalau hantar cat, beratus gak kot kene..

cuma bila spray sendiri ni, biasanya cat tak tahan lama.. kejap je mesti calar balar.. takpelah.. esok-esok kalau dah teruk, aku pegi hantar spray kat kedai.. hehe

kaler asal.. Hijau Gelap.. aku panggi British Green

Lawa jugak kaler asal rim ni sebenarnye.. ala-ala kaler ori L2S.. tak caye, cube korang tengok fender aku tu.. kan same hijau nye.. tapi malangnye rim ni ade scratch skit.. so terpaksalah aku respray balik..

cat asal dah tanggal.. pakai paint remover

dalam proses mengecat


test letak kat kete.. ok ke?

aku rase bile dah pakai rim nanti ni baru la clear nampak disc brake tu.. hehe.. so aku rase memang kene cat gak caliper yang sudah hodoh dimakan usia tu.. tak lain tak bukan, kaler merah gak.. akan di DIY kan nanti.. tapi aku sendiri tak sure samada rim ni lepas ke tak disc brake belakang L5 tu? hadoi.. nanti ade mase free aku test fit..

8 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...