Thursday, February 3, 2011

Tukar Baju

Bile aku dah buat inspection, memang xtunggu lame untuk salin baju..
balik umah, petang tu terus salin! haha.. teruja punya pasal.. mane bleh tangguh2.. sudah lame menunggu.. padahal no enjin kat geran xtukar lagi.. xpe, no hal, janji puspakom dah lepas.. sume nak pasang sendiri je..

Bodypart Depan

masuk fender kiri kanan, senang sebab plug n pelir je.. cuma satu skru dah karat dan patah dan tinggal kat dalam.. kene g hantar bengkel buat balik tu..

masuk hood L2S pon senang.. plug n pelir.. no issue..

time nak masuk bumper moderno, azab... ingatkan plug n pelir je.. rupenye banyak plak kene potong dan adjust.. mule2 kene potong bumper skit sebab aircond punya barang kat depan tu xlepas.. potong punya potong.. adjust punya adjust.. akhirnya masuk gak.. sehari gak nak buat benda ni.. adoi...

hasilnya...
kesan potong xnampak sebab dah ditutup dengan no. plet.. lampu ketam blom masuk lagi sebab xde socket nak sambung.. xnak main potong sambung je.. xcun plak nanti.. tu nanti aku hantar kat Wak Jali untuk setelkan..

Bodypart Belakang

Bumper belakang senang pasang.. plug n pelir..

Bonet belakang berjaya aku pasang sendiri.. susah gak nak pasang sorang2.. tapi akhirnya berjaya lekat kat body.. bile nak tutup, skali gap die besar daa... xleh nak tutup.. lubang skru sume dah ngam masuk.. tapi bonet xleh tutup gak.. memang body dah xcun.. mungkin penah eksiden, pastu tapak yang pegang bonet tu dah lari skit.. so bonet xleh fit ngam.. pastu aku pegi hantar kat Mat suruh die adjust skit.. buat punya buat.. xleh gak..adoiiiiiiiii.. kena g hantar kat bengkel ketok body plak.. ni la benda yang paling aku xsuka dalam projek Little Whitey Moderno ni.. haih....

beginila rupenye kalu no plet xwujud dalam dunia ni..

hasilnye... bonet xleh tutup rapat.. perhatikan gap kat lampu kanan tu..

En. Mat cuba membuat magic tapi xmenjadi jugak... adoiii


aku tengah bengang ni!!!


12 comments:

  1. terbaik bro..walaupun bonet x leh tutup..hehehe!

    ReplyDelete
  2. Harap2 wokshop ketuk body bleh buat.....

    ReplyDelete
  3. Kes sama dgn kancil saya coz pernah kena 'rogol" dari belakang dulu.

    ReplyDelete
  4. Salam ...

    1st of all, saya nak ucapkan tahniah kpd Bro kerana create blog nie ... actually, Saya baru pakai kancil & nak convert model moderno ... semua body part depan dan belakang dah beli ... tp ade sedikit masalah pd bodypart depan ... bila saya pasang bumper ade gap di antara bumper dgn lampu depan ... actually, pd bhg blkg lampu signal tu ade satu bracket utk support bhg tu ... bracket tu x leh support ... so, camne Bro settlekan masalah tu ... kena cari bracket asal? ... plz, advise + share ... TQ

    ReplyDelete
  5. tq n welcome Kroll!
    memang kene pakai bracket asal moderno kat belakang signal tu utk kasi fit ngam n cun..tapi susah nak dapat..

    ReplyDelete
  6. erm, so bumper yg Bro dpt tu mmg beli 1x ngan bracketlah ... kalau g2 saya mesti carilah ... payah nak jumpa tu ... leh advice ?

    ReplyDelete
  7. ahh..dpt skali masa beli bumper..kene rajin jalan2 dan cari..

    ReplyDelete
  8. Bracket tu de kt entry front bumper, kan ... photo yg 1x ngan foglamp ketam ? ...

    ReplyDelete
  9. ya btol..itula bracketnye..
    kalo xjumpa, rasenye pegi kedai ketuk body bleh setel kot

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...