Friday, February 11, 2011

Ketuk Body #2

Sambungan kisah ketuk body Little Whitey Moderno.. Ketuk Body #1

Kete dah siap ketuk.. dah siap align pintu.. siap align bodypart.. hantar hari Ahad, hari Selasa dah siap.. 2 hari je.. terbaek la.. pastu hasilnye sangat memuaskan.. bonet belakang dah boleh tutup.. rapat plak tu.. pintu sume align cun.. macam kete baru punya fitting.. bodypart depan punya gap sblom ni sume dah kasi rapat.. Ketam moderno pon dah masuk, cuma stokin kene bukak sebab dah longgar.. nak kene cari stokin baru.. fiber sudah.....

belakang..

bodypart depan dah kemas..

cun oo

bracket seat belakang
seat L5 ni kalau masuk kat Kancil akan ada gap.. kalau masuk seat L2, ngam.. oleh sebab itu, kene modify sket batang besi yang sangkut kat body tu.. ni pon wokshop tu buat skali.. walaupon aku xsuruh buat..

Secara jujurnya, aku sangat berpuas hati dengan hasil kerja beliau.. sangat teliti.. tapi cepat.. murah plak tu.. kalo korang nak ketuk body, aku rekemen korang pegi wokshop ni.. sape-sape yang nak cat kete tu, dinasihatkan supaya pegi adjust body dulu.. betulkan mana yang patut.. biasanya pintu akan jatuh setelah beberapa tahun kete dilenjan.. so lebih baik pegi ketuk and adjust dulu.. kang dah cat, nyesal plak..

Cost : Ketuk body + engsel pintu (2 biji) + workmanship = RM350

9 comments:

  1. Walaupon x 100% rapat, aku tetap puas hati..

    ReplyDelete
  2. tu welding pakai MIG ke TIG? risau plak aku nak welding kang abis la fabric kene api welding ahahah :0

    ReplyDelete
  3. ntah.. alah ko cover la mane yg patut

    ReplyDelete
  4. slm.
    aku baru bljar masuk kreta ni.
    hmmm..umur pon baru 20.
    n Jus now...ternmpak la web ni.n try la bljar tentang kreta
    so jus now...
    aku nak cari brang2 moderno Depan n blakng untuk Kancil.
    Biasa la..kancil org tua...bodo2 sotoi je...plzz beri cdgan n if got supplies.can contc me ?

    ReplyDelete
  5. welcome i_dush07..
    kalau ade ape2 nak tanya bleh tinggal komen kat blog ni..
    insyaallah mane yg bleh tolong saya tolong..

    ReplyDelete
  6. bos..harga kalau dapat dari runner murah lagi atau sama ja?

    ReplyDelete
  7. kadang2 lagi mahal..sebab runner yg tolong cari barang..

    ReplyDelete
  8. Nak tnya boss,dia adjust bonet belakang dia bt mcm boss,ada dia adjust dia punya engkel tu je atau body tu kene tarik

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...