Monday, August 1, 2011

L5 Valve Cover Gasket

Hari Sabtu lepas aku g servis kete lagi.. 2 minggu lepas dah servis.. tapi tukar minyak hitam je.. kali ni aku tukar Valve Cover Gasket ngan plug O-Ring.. sebab dah ade leaking..

Sebenarnya masa beli halfcut dulu dah ada leaking sikit.. tapi masih ok.. kali ni aku tengok dah agak banyak minyak yang keluar.. so malas nak tunggu lama-lama, time tengah free ni, aku pegi hantar kete kat bengkel.. kali ni bukan bengkel yang biasa aku servis kancil tu.. yang ni bengkel yang biasa aku servis EK aku dulu.. bukan xnak tolong melayu, tapi paham2 ajela ye...

xsempat aku nak amik gambar barang yang pomen tu tukar.. sebab time dia buat keje, aku pegi shopping baju raya hehe.. bukan apa, shopping time ni kurang letih compare shopping time puasa.. hehe.. ok layan gambar yang sempat aku amik ni..

sebelum... perhatikan minyak kat valve cover..

selepas... dah cuci dan tukar gasket..


 

8 comments:

  1. Akum...bro aku punya pon dah start leaking lah..dekat mana hang tukar and berapa cost dia..boleh bg alamat atau contact kedai

    ReplyDelete
  2. Wslm..aku buat kat Spoon Sport Garage, Kelana Jaya.. gasket RM120.. o ring RM60 kalau xsilap.. situ workmanship mahal sikit..hehe

    ReplyDelete
  3. slm bos..aku br jer lyn blog bos ni..tu pun teserempak time goolgling rear antirollbar..nice car dude :) coz same with me also..kancil jelmaan moderno putih...tnye bos ade jual ke cover gasket utk enjin2 hafkat ni?aku meraban cari xjumpe..aku pnye enjin L6 3piston EFRL...bocor aritu last2 pakai yg lame aku buh gam putih..huhu

    ReplyDelete
  4. Wslm..timekasih sbb baca blog ni..
    x, aku xjual barang.. ko bleh cari kat bengkel-bengkel K-Car.. diorg mesti tau mana nak cari..
    TQ

    ReplyDelete
  5. bro nak tanya ko punya temperature keta klu manual naik tinggi x,aku punya rendah area takuk yg bawah tu..

    ReplyDelete
  6. aku punya ok je tengah2 tapi lambat naik..maybe pomen dah buang termostat kot time masuk silicon hose haritu..

    ReplyDelete
  7. agak2 berapa modal ko dah labur untuk dpt tiptop mcmnie..anyway tahniah dpt gak jd moderno..

    ReplyDelete
  8. Banyak gakla..segan plak nk cakap kat sni hehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...