Monday, January 10, 2011

Side Mirror L5

Akhirnya dapat jugak side mirror lipat chrome L5.. kalo korang ingat cite pasal side mirror ni kat post yang dulu-dulu.. aku dah bayar side mirror macam ni kat Champ (murah!!) tapi xde stock plak.. side mirror yang aku baru dapat ni dengan harga semasa pasaran (RM70 lebih mahal dari Champ bagi).. xpelah.. dah xde rezeki aku.. dapat mahal sikit pon xpe.. janji dapat pakai..

Ape yang best ngan side mirror ni? sudah tentu sebab boleh lipat secara auto atau senang paham auto-flip dan kaler die chrome.. dapat bersama suis, condition boleh tahan cun la.. pasni boleh adjust dan lipat side mirror ni dari dalam kete je.. hehe

Tapak side mirror L5 ni lain sikit dari L2.. kalo korang perhatikan gambar kat bawah, memang ade nampak perbezaan.. tapi xdehal, asalkan boleh masuk kat Kancil, kire ok lah... masalahnye kalau aku nak pasang door visor nanti, visor tu akan duduk atas tapak side mirror.. nnt aku dapat visor, aku terangkan dengan lebih lanjut beserta gambar... layannnn

Cost : RM350, K-Racing Enterprise

Labour + wiring : RM30
, Wak Jali D'Ceria Garage


side mirror : Kancil vs L2 lipat manual
2 bulan, 3 side mirror aku dah pakai hehe

L2 vs L5

L5 vs L2.. perhatikan perbezaan tapak dan kedudukan skru

hasilnye..

9 comments:

  1. Berkenan gak dgn sidemirror L5 crom ni. Ada rezki nak boh gak. Pasang terus dokleh ke?
    Yang L2s punya leh lipat ke?

    ReplyDelete
  2. yang L2S ade lipat..tapi xde chrome..
    yang L5 ade chrome tapi kene tukar tapak kalau nak masuk door visor ngam2

    ReplyDelete
  3. Rasanya kena cari yg L2S leh lipat le bila nak boh door visor Mira. Alahai.... terpaksa lupakan L5 chrome autoflip. Kalu dok, door visor dokleh pasang.huhu

    ReplyDelete
  4. yeah..aku dah pon masuk tapak L2S lipat..

    ReplyDelete
  5. aku pn ngah buat moderno..tggl skirting, autoflip side mirror,antenal5,pintu l2 4 power windows..lpstu bru cat..huuu

    ReplyDelete
  6. brapa ye upah wat wiring side mirror L5?

    ReplyDelete
  7. huhuhu...bos, saya nyer cermin side mirror autoflip ni pecah..set lain ok..tapi cermin yang pecah tu boleh ganti dapat dari mana-mana sumber tak?bagi info sikit..masalah cermin side mirror kena tiaw dgn moto...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...