Sunday, January 16, 2011

Interior Hitam

assalamualaikum semua..

post kali ni agak panjang sikit.. nak update ruang dalam atau interior.. malas nak buat post satu-satu barang, aku tunjuk semua sekali.. semua bawah kategori interior hitam..

1. Bumbung Ombak

Seperti semua orang tahu, kalau xnak main moonroof atau sunroof atau canvas top, bumbung ombak ni semestinye benda yang wajib masuk kat Kancil Mira jadian.. tapi bukan senang nak dapat bumbung ombak hitam 4 pintu ni.. yang biase sampai kat hafkat pun yang model 2 pintu punye.. boleh masuk tapi xkemas.. mungkin rezeki aku, pada suatu malam, Chip sms aku bagitau dia dapat 2 set dan suruh aku datang kedai untuk pilih mane yang cun.. dengan pantas aku sampai kedai dia dan membuat pilihan mane yang terbaek.. mekasih chip... tapi barang datang xcomplete.. pemegang bumbung dan sun shade hitam xde.. so kene cari lain..

Cost : RM350, K-Racing Enterprise




2. Pemegang Bumbung

Aku xtahu nama bende alah ni, so aku panggil pemegang bumbung la.. dapat kat Wak Jali.. kaler hitam dari model 2 pintu.. kalau model 4 pintu, bentuk dia lain skit.. ade penutup skru.. lebih kurang sama dengan pemegang kat door trim tu.. tapi xkesahlah.. malas nak tunggu lama2, aku ambik je pemegang model 2 pintu ni.. asalkan hitam, dah cukup ok bagi aku.. beza benda ni compare ngan Kancil punya, sudah tentu kaler hitam dan material dia lain.. bila pegang tu, rasa lembut skit..

Cost : RM60, D'Ceria Garage


3. Sunshade Magnet

Benda ni pon boleh dikategorikan sebagai barang susah dapat.. xde la best sangat tapi amat penting untuk melengkapkan tema hitam interior.. yang susahnye, nak dapat skali ngan clip dia.. kalau xde clip, senang dapat.. xkan pakai sunshade hitam, clip kelabu kottttt... yang peliknye sunshade ni, die ade magnet.. mungkin kegunaan die, sebagai extend kalau matahari rendah..

Cost : RM70, Zul_Clunk


4. Pillar

Tak cukup lengkap interior hitam kalau xde pillar cover hitam ni.. sebab Kancil 660 memang xde bende ni.. so nampak body la.. kalo kete hitam, okla nampak hitam.. kalo putih macam aku, kan buruk tu.. nak pasang kat Kancil, kene buang semua clip kat pillar tu.. barula pillar cover boleh duduk ngam kat pillar.. pastu xde cara lain, terpaksa ikat ngan skru, atau pun pakai double tape untuk pastikan pillar ni xterjatuh terutama bahagian depan.. bahagian tengah ngan belakang confirm xjatuh dah sebab dah diketatkan dengan getah pintu.. untuk lebih faham, sila tengok gambar..

Cost : RM250, D'Ceria Garage



5. Seat Belt MIRA MIRA MIRA

Senang betul bagi nama kat barang Mira ni.. disebabkan belt yang aku dapat ni ade tulis MIRA MIRA MIRA.. dapat yang tulisan warna kelabu.. senang dapat.. cuma kadang-kadang barang sampai xcomplete.. nasib aku baik, dapat complete set.. dari model 4 pintu.. so boleh plug n pelir je kat Kancil.. kalau model 2 pintu punya, kena tukar tapak.. pakai tapak Kancil balik... yang susah dapat, tulisan warna merah.. xpasti dari model mane, dan harga sekarang memang xmasuk akal.. ade sorang member dioffer RM900! untuk belt tulisan merah tu.. x masuk akal kan??

Cost : RM200, K-Racing Enterprise



6. Speaker Board

Speaker board pon nak tukar?? mestila.. xkan nak pakai board kaler kelabu Kancil tu.. hehe
speaker pon aku dah dapat.. tapi tu aku simpan untuk next post.. (sebab radio xde lagi)

Cost : RM30, K-Racing Enterprise

Kancil Kelabu vs Mira Hitam

7. Burger

Terbayang plak Big Mac time aku tengah type tajuk ni.. hmm..... benda ni dipanggil burger.. kenape? jangan tanye aku.. sbb aku pon xtau.. kegunaan die adalah sebagai cup holder, dan compartment simpan barang.. kalau Myvi ade 4 cup holder.. new Jazz ade 10.. Alza ade 12!! disebabkan kete ni aku pakai sorang, so 2 pon dah cukup.. bawak anak bini naik Myvi... ok back to topic, burger ni kaler hitam ye.. ori hitam.. bukan spray.. hehe

Cost : RM150, Zul_Clunk


Hasilnya, interior Little Whitey Moderno sudah hampir complete hitam.. yang belum ade, pillar cover belakang kat dalam boot, tapak speaker board, pillar kat lock bonet belakang.. xde pon xpe sebab xnampak.. time bukak bonet belakang baru nampak.. tapi pencarian masih diteruskan.. untuk memastikan 100% interior Mira.. siap bahagian interior, projek exterior pulak.. hmmm.. surat enjin... surat enjin... mana kauuuu...

Hasilnye...

8 comments:

  1. Saya mengidam bumbung ombak ni. RM350.00 dah memang harganya. Takkan dapat murah dari tu.

    ReplyDelete
  2. mmg cun.
    nk tanye, ape beza bumbung ombak 2 pintu ngan 4 pintu? Setau sy yg 2 pintu tu tak cover pemegang bumbung kat belakang kan?

    ReplyDelete
  3. btol..nnt dah pasang, nampak besi lagi..klu 4pintu punye cover habis

    ReplyDelete
  4. Bro.. Kalau kancil 660 pasang interior mira kene tebuk lubang utk skru x? Sayang la kalau kene wat lubang baru. Thanks in advance.

    ReplyDelete
  5. acute_writer, aah kene tebuk..klu 850 xyah tebuk. lekat je pakai double tape..aku pon xtebuk..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...