Tuesday, January 18, 2011

Disc Brake L5

Pencarian disc brake belakang L5 kini sudah berakhir.. akhirnya aku dapat sepasang disc dari model L5.. Kancil kalau nak masuk disc belakang, memang kene pakai L5 punye.. sebab model L2 xade sistem disc brake ni.. menggigil gak nak hulur duit time amik disc ni.. mahal siot.. macam aku cakap dulu, brek L5 ni lebih mahal dari brek EK4.. nak buat macam mane, barang terhad, permintaan tinggi.. terpakse la tanggung..

Aku ade dengar-dengar orang cakap kalau nak pakai disc L5, masuk disc je.. xperlu masuk ngan arm skali.. pakai balik arm asal Kancil.. sebab ade bunyi la, camber lari la... sape-sape yang dah pakai disc L5 tu bleh bagi pendapat dan komen kat post ni.. tq..

Set disc ni jugak didatangkan dengan built-in anti-roll bar.. tapi aku masih belum faham macamane arb ni berfungsi sebab bentuk dan cara die lain skit dari kebiasaan.. nanti dah pasang, aku akan review..

Cost : RM550, Zul_Clunk


12 comments:

  1. Purata harga disc brake belakang L5 ni RM600.00. Jika kurang dari tu kira murahlah. Pilihan lain, ubahsuai dari EK. Jika set ni datang sekali dgn kabel handbrake dan anti rool bar lagi bagus. Jika tiada kabel handbrake, terpaksa bina balik. Leceh. Arm disc brake L5 ni sama je dgn kancil, cuma L5 ada anti rool bar dan bila nak pasang kena guna skru asal L5 yg lebih panjang. Kurang skit body roll bila corner.Setakat ni takde pulak masalah camber atau bunyi.

    ReplyDelete
  2. Aku dpt 550 skali cable n arb..tp arb xpasang

    ReplyDelete
  3. Di Lem.Klang kedai potong banyak, tu rega murah skit. Saya dpt Rm600.00 tapi ada anti roll bar. absorber takde. Baru-baru ni ada kancil terpaksa tukar arm L5, guna balik yg asal kancil sebab getah bush dah haus, ada bunyi. Tak leh tukar bush ke?

    ReplyDelete
  4. Bush tu leh pakai kancil punye bus...beli kat kedai spare part je...

    ReplyDelete
  5. Bro, saya ada soalan yg mungkin awak boleh jawab, sebab kete saye sudah accident dan kene bahagian belakang sahaja. Saya nampak ARM saya sudah belok dan boleh x saya nak tukar arm sahaja ? tetapi sya pakai disk brake L5 , boleh kite cabut disk saje dn masuk ke arm kancil ?
    P/S": sebab owner dulu sudah mod rear disk brake dh . so saya x pasti dia pakai arm asal ke atau l5.

    ReplyDelete
  6. boleh pakai arm kancil n kacuk disc L5..no problem

    ReplyDelete
  7. CAMNER NAK TAHU SELEPAS PASANG DISK BREAK DUA2 BELAH OK KE TAK?

    ReplyDelete
  8. soalan...apa jenis cable yang kita boleh pakai sekiranya handbrake cable utk discbrake belakang L5 nie rosak??

    ReplyDelete
  9. bro..ape kompenen yg perlu dibeli nk pasang brek disk belakang ni..boleh detail kan tak?

    ReplyDelete
  10. nak tnya...clipper disc brake belakang untuk hanbrake ni kalau jem boleh service tak??mana nak dapat alat ganti ya??

    ReplyDelete
  11. Brek dis l5 depan boleh kacuk dgn model lain tak?kalau boleh kereta jenis apa yg boleh guna?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...