Wednesday, December 15, 2010

Engine

Pada hari Rabu, 1/12/2010 yg lepas, aku hantar kete utk masuk enjin.. kete siap dan boleh keluar pada 10/12/2010.. lame jugak kan? tp aku xkesah asalkan kete dalam keadaan baik dan bleh jalan sudah hehe.. sementara diorg pasang enjin tu, time tu baru aku hantar rim.. cari turbo timer.. buat piping depan.. pasang pintu.. so bagi aku 9 hari tu kira ok la kot...

Hari ni, 15/12/2010 aku bawak kete ke ofis.. ni first time kete keluar jalan lepas keluar wokshop haritu.. sblom ni stakat bawak pusing taman ade la hehe.. bukan ape, xberani nak jalan jauh sebab surat enjin xdapat lagi.. risau plak.. ntah ade ke xde surat enjin tu.. try call Champ xjawab plak.. almaklumlah petang baru nak bangun Champ tu hehe.. jgn marah Champ... tapi aku xperlu risau kot sebab Champ kate surat enjin mesti ade punye...

pagi-pagi lagi dah ade roadblock kat simpang Astro.. tapi aku rilek je sebab dah tau roadblock situ cek seatbelt je.. aku memang jenis pakai seatbelt pon.. safety first.. buat masa ni, berbodipart standard kancil tahun 99, aku xperlu takut roadblock.. diorg tengok pon kesian kot haha.. lepas dapat surat enjin nanti, pegi inspection dan terus endorse.. pastu baru bleh plan tukar bodypart Moderno..

aku nak tanya skit, klu masuk enjin 660 turbo xperlu Kawal Selia JPJ kan? sebab c.c. sama.. sape yg tau, sila komen kat post ni.. tq

3 comments:

  1. Mudah je register enjin 660 cc. Kapasiti sama, tapak dan mounting sama. Istilah mudah P&P je.

    ReplyDelete
  2. Pastu yg penting manual to manual xperlu kawal selia

    ReplyDelete
  3. Betul tu. Ingatkan payah. Bila hantar borang ke JPJ, staf beritahu supaya ke PUSPAKOM. Beres je, kena plak disc brake belakang dah pasang. Abe J tak tengok pun si Mira kita ni. Lawak betul...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...