Thursday, December 30, 2010

Laci Sikat

Macam-macam la name barang bile main K-Car ni.. kancil lompat.. kancil petak.. belalang.. lampu ketam.. dugong.. laci sikat.. haritu mase ambik rim kat Wak Jali, aku tapau skali Laci Sikat hitam ni.. rasenye dari model L2 kot.. sebab xngam kat dashboard L5.. bende ni duduk dekat bawah dashboard belah co-pilot.. ingat senang je nak pasang.. paling kuat pon, tambah bracket untuk ikat kat dashboard L5 ni.. rupenye memang totally xngam.. blower aircond L5 terlalu besar.. pastu wiring kat ECU pon antare bende yang menghalang Laci Sikat ni untuk duduk kat dashboard L5..

Solutionnye, aku terpaksa potong sikit kat beberapa bahagian laci sikat ni.. nak kasi lepas blower tu.. pastu aku alih sikit wiring ECU ke belakang bracket ECU tu.. pastu aku terpakse plak potong pemegang flare kat pillar bawah dashboard tu.. setelah beberapa kali aku potong - ukur - potong - ukur.. akhirnya bracket sebelah kiri berjaya gak masuk ke lubang skru bawah dashboard.. belah kanan punya aku belum sempat buat lagi.. belum ade idea nak buat camne.. maybe kene buat bracket kot.. tapi bagi aku, ok la kalau biar camtu pon.. asalkan laci tu xjatuh sudah...

Cost : RM100, Wak Jali D'Ceria Garage

Ini namanya Laci Sikat.. xpenah plak aku bawak sikat dalam kete :)

iPhone4 banyak membantu :)

saki baki bahagian yang telah dipotong


siappppp...

9 comments:

  1. Nanti aku nk beli gak la
    Ko tolong pasang bleh? Hehehe

    ReplyDelete
  2. xmungkin bleh pasang utk kali ke dua...hehe

    ReplyDelete
  3. salam bro..

    nak tanyalah..kalau laci sikat kat dashboard L2 plak macam mana nak pasang ya? lubang skru kiri kanan tu nak letak kat mana? ada cuba nak pasang, tapi kalau nak letak sekali dengan lubang untuk drawer tu mcm tak dapat sampai plak

    harap bro dapat bantu insan kebingungan ni hahaha

    anyway, nice blog..banyak saya belajar dari post2 bro ni

    ReplyDelete
  4. Aik..patut ngamla sbb laci ni mmg utk dashboard L2..

    ReplyDelete
  5. itulah pasal bro..kalau drawer original cabut memang boleh masuk senang ja, ganti tempat drawer tu..tapi kalau letak bawah drawer tu mcm bukan plug and play saja.

    kalau bro ada gambar tolobg up ya..setakat ni yg saya dapat lihat dengan jelas gambar laci tu dekat dashboard L5

    ReplyDelete
  6. mcm potong ??? potong yang mane ??

    ReplyDelete
  7. Xsempat ambik gmbr detail..aku potong je kat mana yg sangkut

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...