Monday, August 1, 2011

L5 SAMCO Silicone Hose

Sementara kete aku ade kat bengkel, tengah tukar gasket, alang-alang tu, aku suruh pomen aku masuk hose ni skali.. yaaaa.. sudah semestinya silicone hose SAMCO... kaler? sudah semestinya biru.. sebab nak samakan dengan CUCSO strut bar.. original? sudah semestinya tak... hahaha..

Beberapa hari sebelum hari kejadian, aku kirim barang ni kat member aku.. kebetulan dia tengah shopping kat Sunway tu.. hose ni aku beli 1 complete set.. complete set ni datang dengan 2 bijik radiator hose, dan 7 bijik lagi water hose.. boleh beli asing-asing.. tapi alang-alang tu, aku beli complete set terus la.. mana tau hose kat kete aku tu dah nak kong ke hehe..


SAMCO Silicone Hose set untuk L5



Leceh jugak nak pasang benda ni.. sebab bentuk dia xsama sangat dengan stock hose.. biasala.. radiator hose bahagian atas kena potong sikit.. baru fit ngam.. yang lain-lain tu ade gak yang kene potong sikit.. tapi ade 2 bijik xtau mana nak sumbat.. so total dari 9 bijik hose tu, dapat pasang 7 je.. xpe lah... hehe..

dalam proses pemasangan..



Kenapa xbeli ori? entah.. ade ke ori SAMCO buat untuk L5?? aku xkesah ori ke x sebab aku tengok kualiti dia ok je.. harga? RM190 je complete set... murah kan? sebab apa aku kata murah? sebab dulu aku beli radiator hose SPOON untuk EK aku dengan harga RM900 dapat 2 bijik je.. hahaha.. sila rujuk post SPOON Hose


siap.. xnampak sangat pon..


Bila hose dah siap pasang, intercooler dah masuk balik, hose-hose tadi xnampak sangat pon.. xpe, janji function terbaek.. tahan lama dan xmudah bocor..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...